8. Dezember 2015

[Kurzrezensionen] Turned at Dark | Saved at Sunrise


Titel: Turned at Dark

Reihe: Shadow Falls Camp

Autor: C. C. Hunter

Verlag: St. Martin's Griffin

Genre: Fantasy, Jugendbuch

Seiten: 51

Kaufen? Hier


[ERSTER SATZ]
"Sixteen-year-old Della Tsang had never seen a ghost until she saw her dead cousin zip across the street and duck into the alley."

[INHALT]
Independent and strong-willed Della Tsang did not believe in ghosts, until she sees her dead cousin in a dark alley. She did not believe in vampires, until she turns into one. Should she follow her vampire cousin's lead and walk away from everything she knows, or join Shadow Falls, a camp for special teens? (Klappentext)


Titel: Saved at Sunrise

Reihe: Shadow Falls Camp

Autor: C. C. Hunter

Verlag: St. Martin's Griffin

Genre: Fantasy, Jugendbuch

Seiten: 75

Kaufen? Hier


[ERSTER SATZ]
"»Do not put yourselves in any jeopardy.«"

[INHALT]
Nestled deep in the woods, Shadow Falls is a secret camp where teens with supernatural powers learn to harness their abilities and live in the normal world. But Shadow Falls is facing a problem that could finally expose them to the rest of the world. Humans are showing up dead, and rogue vampires may be to blame.

Camp resident Della Tsang, who's still coming into her own vampire powers, is assigned to help find those responsible. If she succeeds, maybe she'll even land her dream job: working for the F.R.U., the enforcers of the supernatural world. But when she sees that her new partner is a hunky shapeshifter, things get complicated. Steve, too gorgeous to be trusted and capable of seeing through her tough-as-nails exterior, knows just how to get under her skin. And only hours into the mission, Della realizes rogue vampires aren't the only threat she's facing. If she's ever going to complete her assignment, she'll need his help…but learning to trust him will be her hardest challenge yet. (Klappentext)


[MEINE MEINUNG]
Letztes Jahr habe ich die Shadow Falls Camp Reihe gelesen und war echt begeistert. Die Reihe war mal was besonderes und gerade die drei weiblichen Charaktere Kylie, Della und Miranda waren so verschieden und trotzdem alle auf ihre Art liebenswert. Besonders Della hat es mir dabei angetan, weshalb ich mich gefreut hatte, dass es noch mehr über Della zu lesen gibt. :)

Die beiden Kurzgeschichten waren recht kurzweilig, aber nicht minder toll wie die Shadow Falls Bücher. Ich fand es toll, hier mehr über Della, ihre Verwandlung zum Vampir und eine spätere Mission von ihr und Steve zu lesen. Der Gestaltwandler ist echt süß. :D Was habe ich also angefeiert, als ich bemerkt habe, dass es richtige Bücher zu Della geben wird! *____* Oh Mann, ich freue mich schon voll! Die kleine bissige Della ist einfach so ein toller Charakter! Dennoch hoffe ich, dass es dann auch noch eine weitere Reihe zu Miranda geben wird. Kurzgeschichten gibt es ja immerhin auch schon. ;D


5 von 5 Herzen

[REIHENFOLGE]
(1) Turned at Dark
(2) Geboren um Mitternacht
(3) Erwacht im Morgengrauen
(4) Entführt in der Dämmerung
(5) Verfolgt im Mondlicht
(6) Saved at Sunrise
(7) Erwählt in tiefster Nacht


Nine <3

1 Kommentar

  1. Ich find es toll, dass du die Bücher immer in die Reihen einordnest. Ich verlier bei solchen Serien immer total den Überblick.

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...